Veelgestelde vragen

Home | Veelgestelde vragen

Hebben jullie plek voor mijn kind?

Neem contact op met de opvanglocatie bij jou in de buurt, vanuit daar kan deze vraag beantwoord worden!

Wat worden mijn kosten voor kinderopvang?

Wat je terugkrijgt aan kinderopvangtoeslag en wat je netto kosten per maand zijn, is afhankelijk van het uurtarief van de opvang en jouw inkomen. Door middel van onze rekentool kun je uitrekenen hoeveel je maandelijks betaalt voor de kinderopvang. De rekentool is opvraagbaar bij je opvanglocatie.

Kan ik kinderopvangtoeslag krijgen?

Bij kinderopvang via De Herberg is het mogelijk om kinderopvangtoeslag te krijgen, al onze opvanglocaties zijn namelijk geregistreerd in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Om kinderopvangtoeslag te krijgen moet je voldoen aan de eisen die de overheid hiervoor stelt, onder andere dat beide ouders moeten werken of studeren. 

Hoe vraag ik kinderopvangtoeslag aan?

Je kunt kinderopvangtoeslag aanvragen via de website van de Belastingdienst: www.toeslagen.nl. Je kunt ook de Kinderopvangtoeslagapp hiervoor gebruiken. Download deze in de App Store of Play Store. Heb je hulp nodig bij het aanvragen van de kinderopvangtoeslag, kijk dan eens in de Uitleg K.O.T.-app die ook te downloaden is in de App Store of Play Store.

Ik wil mijn kind graag aanmelden, op welke manier kan ik dat doen?

Je kunt je kind aanmelden door het inschrijfformulier in te vullen.

Hoe kan ik mijn inschrijving annuleren?

Wil je je inschrijving annuleren, mail dan naar: info@christelijkekinderopvang.nl.

Vermeld in je mail in ieder geval de naam van je kind(eren), (verwachte) geboortedatum en de naam van de opvanglocatie.

Waarom wordt er in het inschrijfformulier gevraagd om BurgerServiceNummers?

Als kinderopvangorganisatie zijn wij verplicht om de BurgerServiceNummers (BSNs) van ouders en kinderen in ons systeem te bewaren. Dit is omdat wij maandelijks gegevens over de opvang (aantal uren, uurtarief) moeten aanleveren aan de Belastingdienst onder vermelding van de persoonsgegevens van ouders en kinderen, waaronder hun BSN.

Hoe lang is de wachtlijst?

Per locatie kan het verschillen hoe lang de wachtlijst is.

Ik wil een wijziging doorgeven of mijn kind (tijdelijk) van de wachtlijst afhalen, hoe doe ik dat?

Als je een wijziging wilt doorgeven, doe dit dan zo snel mogelijk. Ook wanneer je geen opvang meer nodig hebt, laat ons dit dan direct weten. Mail naar: info@christelijkekinderopvang.nl 

Wanneer vindt het kennismakingsgesprek plaats?

Het kennismakingsgesprek vindt plaats vóór de start van de opvang.

Hoe kan ik de opvang opzeggen?

Wanneer je de opvang wilt opzeggen, kun je dit doen door te mailen naar je contactpersoon. Vermeld in je mail de naam van je kind(eren), de (verwachte) geboortedatum, de naam van de opvanglocatie en de gewenste einddatum. 

Let op dat je een maand opzegtermijn hebt.

Wanneer je van ons een bevestiging hebt ontvangen van je opzegging, is deze definitief.